Visitors hit counter, stats, email report, location on a map, SEO for Joomla, Wordpress, Drupal, Magento and Prestashop

Alle anmeldelser - klik herunder

Søg bog eller forfatter

PDF Udskriv Email

Boost din økonomi af Peter Hertz o.a.

Peter Hertz, Alexander Sonne Wulff og Mads Løntoft
Boost din økonomi
192 sider
Nyt Nordisk Forlag

En virkelig morsom, tankevækkende og inspirerende bog for unge mennesker - skrevet af unge mennesker der står foran at skulle spare penge og spare penge op til livet i de unge år. Sproget er frisk og ligetil, og som moden anmelder kan man kun trække på smilebåndet, når de unge løver langer ud efter vores generation som "modsat de gråhårede og halvvisne økonomer på TV, der med deres endeløse moralprædikener sender tusindvis af danskere ud i et endeløst, humørforladt sparehelvede . . . . " og "altså skal du ikke sidde og læse om de optimeringsligninger, som en gammel, impotent økonom har brugt hele sit liv på at udlede".
Tja, man skal jo vække sin egen generation til live og i tale, og kan man gøre det på denne måde, så må det være ok. Målet helliger jo midlet, og det er da også mange gode, særdeles gode endda, og velmente råd til både den ordinære regnskabspleje, forsikringstagning, lån, RKI, selvangivelser og alle de andre ting, som må jage en ung som en skygge af noget ondt, hvis ikke han har lyst til at beskæftige sig med tal.
Der er masser af gode hints, råd og historier om at starte for sig selv, såvel ordinært som alternativt.
Udover det er der vanvittigt morsomme redegørelser om store firmaer - i dette tilfælde IBM -, der ikke ville slippe skillingerne over for et mindre firma. Der dog var mere røget, end IBM var speget. Så det lille firma organiserede omgående en indsamling på nettet til fordel for IBM, hvor slagsangen skulle være We Are Falling. Efter et par dage ringede IBM-bossen og sagde, at pengene prompte var indbetalt. Store virksomheder ringede efterfølgende og spurgte, om de skyldte penge, hvilket vitterligt var tilfældet, og disse blev så også indbetalt.
Sådan ordner man den sag.

Sådan er tonen i bogen; alt kan ordne sig, og man ser lyst på livet. Grib chancen.


Friske og frejdige tilgange har bogen masser af, og ironi og sarkasme er i visse tilfælde næsten lige så udbredt, som hvis bogen hed Økonomi for Dummies. Bogen anskueliggør også nogle af de tips og staldfiduser, der er lovlige at anvende i jagten på at forbedre ens økonomi.
En fin håndbog der har en fremdrift og en glæde i sproget, der hænger ved længe efter, at den er lagt til side og motiverer en til at gå igang med at kigge på, hvor man kan spare, og hvor man kan tjene.